tisdag 7 juni 2011

Ödehus ...

Idag så har jag fotat två profiler för ett magasin och sedan fotboll. Då turen jag var ute på tog mig till ett område där jag förra året sett och promenerat runt ett ödehus med verkstad så passade jag på att svänga förbi.
Parkerade bilden och skulle kliva ur .... chock !!!! .... jag hade inte tittat på temp mäteren i bilen under en lång stund och den värme vägg jag möte var en höjdare. Startade bilden och kollade 30 grader !!!!!!

Jodå, fortfarande tomt och inga spår utanför. Dörrar öppna och inget är rört, en guldgruva ......
Idag så gick jag dock ite in, ensam och ingen visste att jag skulle vara där så det var en ren försiktighets grej.
Huset är lämnat åt sitt öde, gräs och blommor tar över altanen.

Helt orört.

3 kommentarer:

  1. Hahaha..... jag trodde du hade slutat att leta ödehus :) du tyckte ju det var tråkigt??

    Ha det bäst
    Bengt

    SvaraRadera
  2. Hej Bengt, skoj att Du "tittade förbi" :)
    Jo, ödehus är väl inget jag prioriterar. Allt annat efter Fåglaviks Glasbruk är "litet" om man uttrycker det så. Visst finns det stora nedlagda fabriker i Sverige men inget jag slösar mil på om man får uttrycka det så.
    Det "roliga" med detta är att det bara lämnats, och ingen verkar ha varit där på ett tag så nu var det igenvuxet runt hela huset.
    Du får ta och "titta förbi" irl någon gång. det var ju ett tag sedan vi sågs.

    Ha dä gôtt

    SvaraRadera
  3. Har också varit och tittat på detta hus för ett tag sedan, dock fotade jag aldrig.
    Fina bilder =)

    /Emil

    SvaraRadera