tisdag 14 juni 2011

Bortglömt, öde och/eller övergivet ?!?!

Idag har jag på eftermiddagen fikat med en kille som ständigt är på jakt efter "bortglömda/övergivna" objekt. Vi pratade också om definitionen öde och övergivet. Vad är tillåtet och var går gränser om man inte vet om det är öde eller övergivet. Tog med honom till två av "mina" objekt som exempel och utifrån dem diskuterade vi.
Fick också en del tips på platser i närområdet som jag skall kolla på sedan om jag tar upp "jakten" på det övergivna igen.
Just nu letar jag övergivna platser för en fotografering av ett band som jag skall göra i början av juli. Har fått namn och tel.nr. till en som förvaltar ett "övergivet" ställe som skall vara ruffigt och tomt på saker.



2 kommentarer:

  1. Jadu, den definitionen är inte lätt.
    När det gäller Övergivet så skall det ja ha lämnats och förfalla. Öde kan ju en lokal eller byggnad vara utan att vara övergiven. Så tolkar jag det.
    Sedan vad man får och inte så är det solklart tycker jag, låst och stängt = låt bli. Öppet innebär dock inte att man kan gå in bara för det.

    Kul att träffas idag. Vi får höras mer.
    Bengt

    SvaraRadera
  2. Mikael Erikssononsdag, juni 15, 2011

    Håller med Bengt i kommentaren ovan. Råkade ut för en sak för två år sedan då jag "trodde" (var helt säker) att ett hus var öde och tomt. Var i huset/fabriken vid två tillfällen och vid tredje besöket så satt det en person och åt i köket ????? Som tur var så såg jag det utifrån men fan vad förvånad jag blev.

    Vi ses snart Jörgen
    Mikael

    SvaraRadera