tisdag 8 september 2015

No Limit (part 2)

Hej igen vänner, kul att Ni gillade mitt inlägg om No Limit Borås. Många gilla markeringar och delningar på Facebook, kul tycker jag.
Borås är fantastiskt och jag är en mycket Stolt Boråsare. I Borås händer det alltid något och vi har människor som brinner för att jobba med stadens utveckling och olika evenemang.

Fick en fråga på mejl och en via FB i går om fotograferingen av No Limit och vilken kamera samt objektiv jag använt. Jo så här är det. Jag har en liten "utmaning" till mig själv under året och det är att fota så mycket jag kan för bloggen (när så ges möjlighet) med enbart mobiltelefonen ?!?!?! Jo ... mobiltelefonen. Jag använder en iPhone 6 och bearbetar alla bilder i Adobe Lightroom. Precis som jag skulle ha gjort med en vanlig bild från någon av mina system kameror. Självklart så bearbetar jag bilderna annorlunda då de är tagna med mobilens kamera men efterbehandling av bilder ser alltid olika ut även från mina fyra olika kameramodeller. Sensorerna i kamerorna är olika så då får man hitta den metod/inställning som funkar bäst för just den kameran. Så med den lilla förklaringen kommer här några motiv från dagens lunchpromenad genom staden.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar