tisdag 12 juli 2011

Sommaruppehåll ...

Nu var det ett tag sedan bloggen uppdaterades och det har sin förklaring. Bokade fotojobb gör jag men inga nybokningar eller "akutfotojobb". Det är ledighet som gäller.
Nästa vecka skall jag försöka få ihop ett "gäng" fotointresserade och tillbringa en heldag i Göteborg. Tema är gatu- och stadsfotografering. Göteborg är en underbar stad att fotovandra i och en dag går fort.
Planen är att från Borås ta buss 100 och tjôta lite och tillsammans med de som är med grovplanera dagen. Vad vill man uppnå och hur vill vi gå till väga. Fika- och lunchställen bestäms och där ges tillfälle att utbyta erfarenheter och snacka fotografering. När vi känner oss klara så blir det bussen tillbaka och mer tjôtande. Anledning till bussen är att vi skall vara tillsammans (vill någon ta bilden så ..... inga problem) och man skall kunna ta en öl eller två på plats i Gbg när vi äter.
Är det någon som läser bloggen och är intresserad så hör av er. Dagen är inte bestämd utan just nu avvaktar jag väderprognoserna. Skönt väder är ett krav, regnar det så för jag/vi skjuta på det.

Annars så är det som sagt semester och så här har jag det just nu :)

Men som sagt hör av Dig om Du är intresserad. Ju fler desto "kuligare" :)

6 kommentarer:

  1. Är gärna med , men sticker på semester 23/7.
    //Niclas

    SvaraRadera
  2. Jag håller koll om det är en dag jag kan. Bra idé.

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att vi kan ta tisdagen i nästa vecka. Väderprognosen ser bra ut.
    Vi skall se till att vi som vill med kan komma med. Det är det viktiga tillsammans med vädret.
    //JJ

    SvaraRadera
  4. Tisdag nästa vecka är jag ute och cyklar. Inte som vanligt utan utmed Göta Kanal! Återkom med dag så får vi se om jag kan helt enkelt. Kul idé Jörgen.
    //Niclas

    SvaraRadera
  5. "Tisdag nästa vecka är jag ute och cyklar. Inte som vanligt utan utmed Göta Kanal" //underbart Niclas :)

    Då det vore kul om Du kunde komma med så får vi se närmare helgen. Vädret ser liiite knepigt ut då man kollar på tio-dygns prognosen.

    Och Håkan, någon mindre bra dag för Dig??

    SvaraRadera
  6. Jag kanske hänger på när ni kommer till Götet! Hade varit grymt kul! :)

    SvaraRadera