måndag 9 mars 2015

ÅB Sportreportage

Ju mer man läser inlägg på nätet om sportreportage och tittar på juryfilmen så känns det tråkigt med ÅB.

Läs gärna Lars Darebergs inlägg i hans blogg (länk här), Jonas Lindkvist inlägg (länk här) och Daniel Nilsson inlägg (länk här).
Jag hoppas att Ni förstår hur illa det ser ut för svenskt sportreportage fotografi om juryn har rätt. Man blir oxå ledsen då man tittar på vissa av bidragen och lyssnar på juryn motiveringar. Jag är inget bedömningsproffs men det fanns bra (enligt mig) sportreportage och det finns många duktiga fotografer som röner framgång i internationella tävlingar, dock inte 2015.

Tillägg och omformuleringar i texten ovan.
Ett litet komplement till mitt inlägg då jag tänkt lite fel. Inser att då jag skriver att Svenska fotografer rönt stora framgångar så ser jag att det inte är så i år utan det var förra året. Ingen svensk fotograf har lyckats i klassen i år, fel av mig. Tankevurpa som man brukar säga.

Jag anser dock fortfarande att man kunde delat ut pris/erkännande, så långt är jag fortfarande överens med mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar