fredag 19 juli 2013

Äntligen fick jag träffa Holgersson ...

... då jag fotade på Gothia cup idag passade jag på att letade efter Peter så tittade jag självklart högt upp för det är ju där man oftast hittar hans kameravinklar, MEN jag hittade honom då jag nästan snubblade över honom ..... på marknivå ?!?!? Kul var det i allafall även om det blev ett kort möte då vi båda hade olika uppdrag att sköta. Men så är det ofta för oss fotografer.
Jag har också denna turnering uteslutande använt mig av mitt nya Nikon 80-400/4,5-5,6 på en av mina D4:or. Detta gör att det blir ett lite längre skärpedjup än vanligt men det funkar i denna typ av uppdrag och gör att man blir mer "lätt rörlig" bland alla människor.

Sedan så börjar jag närma mig ett acceptabelt resultat i min bildbehandling. Har tillsammans med Carl Sandin (underskön fotograf och vän) diskuterat och skruvat på inställningar i photoshop likväl som i kameran för att snabba på och förbättra slutresultatet.

Som sista kvarvarande lag för Elfsborg i årets upplaga av Gothia cup fanns P16 i kvarts-och semifinal. Då jag nu skriver detta så har P16 förlorat semifinalen på straffar mot ett Japanskt lag, surt sa räven. Detta innebär att ..... JAG ÄR LEDIG I MORGON !!!!!!!!

Peter Holgersson







1 kommentar: