lördag 1 september 2012

Att fota bröllop ...

... är jättekul och inspirerande. Första gångerna var man så nervös att man nästan fick hjärtsnurp. Med tiden så har detta försvunnit, även om man är på helspänn och känner det lite nervigt. Det är ju som jag brukar säga, en tagning, sedan är det klart.
Jag fotograferar alla bröllop i reportagestil. Det är min stil och det är det som mina bröllopskunder får veta då de kontaktar mig. Jag byter inte stil utan säljer paketet "jarnberger - reportagebröllop" helt enkelt.
Genom åren (inte endast vid bröllop) så har man lärt sig att iaktta och vara observant på detaljer och saker i ens omgivning. En del bilder blir till då man ser något och sedan utnyttjar det i bilden utan att det är uppenbart. I den svartvita bilden i inlägget är t ex Metros rubrik "så bra var första dagen", passande tycker jag men ser andra det?
Sedan mixar jag allt från herrgårdsmiljöer till nerklottrade bus(spårvagns-)kurer i en salig blandning.

Men nu är det klart för i år, min kvot (det jag hinner med), är uppfylld och nu får vi se om det blir några nästa år. Ett bröllop tar mycket tid och det är ofta svårt att få förståelse för priserna ibland.

Nu är det sport och event fotografering som gäller resterande del av året så nu kör vi hårt på det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar