söndag 21 augusti 2011

Karolina & Andreas ...


I går var det bröllopsfotografering som stod på agendan. 14 timmar aktivt fotograferande då Karolina och Andreas skulle få hela dagen dokumenterad.
Dagar som denna brukar aldrig vara problemfria... så inför dagen så sågs vädret som det största hotet och alternativa fotoställen var noga kollade OM det skulle vara så att den prognos som lovade vackert väder inte skulle stämma. Men vilken underbar dag det blev, vädrets makter visade sig från sin bästa sida, prognoserna stämde och platserna inne i Borås behövdes inte användas.
Efter dokumentation av förberedelser för Karolina och Andreas så åkte jag mot den valda platsen för fotografering. Väl på plats så parkerades bilden, snabb koll av vattensjukan i gräsmattan och lite annat för att styra om platser för brudparet. Då, mitt i detta arbete märker jag att jag känner igen rätt många på platsen, panik utbryter då jag inser att det är bröllopets gäster som anlänt 2 timmar innan planerad tid. Svordomar for runt i huvudet, in i bilen för att hinna stoppa brudparet som var på väg till platsen. Samtidigt så började huvudet jobba på alternativ foto plats. I dessa lägen är det bara att gilla läget, stressad blir man men det är då kreativiteten och erfarenheten gör nytta. Ny plats hittades, bilderna blev inte som planerat men jag hoppas att det underbara brudparet ändå är nöjda med de "officiella" bilderna.
Till sist ett stort grattis och massor med lyckönskningar till Karolina & Andreas.

1 kommentar:

  1. Ojoj, inte visste vi att vi skulle orsaka sådant kaos! Men vilken dag det var och vilken fin bild på det vackra paret. Vi ser fram emot många fler!
    Hälsningar Jeanette Linusson

    SvaraRadera