torsdag 19 maj 2011

Räven ...

Efter en slitsam dag så tog jag kameran med 800mm objektivet och gav mig ut i naturen. För första gången på länge så använde jag kamouflage kläderna och överdraget på kamera/objektiv.  Hade laddat termos och brett några mackor då jag räknade med en avkopplande stund utan mycket fotande.
En vråk cirklade runt ovanför en äng längre bort, harar skuttade förbi på kalhygget men inga älgar så långt ögat nåde. För det var det som var målet för dagen, Älg.
Efter ca. en timma så började jag fundera på att dra mig till ett annat ställe, men först skulle jag dricka upp kaffet. Då, bakom mig så hörde jag ett prasslande. Vände mig (med bultande hjärta) sakta om och såg först ingenting. Sedan så smög han fram, gäspade lätt i solen och lade sig ner. Han hade inte sett mig. Med 800mm objektiv vänt "åt fel håll" funderade jag nu på hur i h--vete skall jag fixa det här. Men efter ungefär fem minuter så bestämde jag mig för att göra ett försök. Givetvis ryckte räven till och jag tänkte, skit också, där stack han. Men bara för en kort stund, mindre än en minut senare så stod han där igen och då hade jag hunnit vända mig.
Han poserade lite lätt för mig och strövade sedan iväg. Vilken härlig känsla det var och jag fick några bilder.


VISST ÄR DET UNDERBART I NATUREN ?!?!?!?!

2 kommentarer:

  1. Såå söter! Hade själv velat sitta där å få det ögonblicket! De e livet! -Bitte

    SvaraRadera