torsdag 27 april 2017

En Canon ..........


Många av er känner ju till att jag sedan......... mycket länge sedan kör Nikon och inget annat. Nikon hade på gång en serie kameror med gruppnamnet DL som jag med spänning väntade på då jag behövde en "inspirationskamera" att ha med mig i väskan och ta bilder med inför projekt etc. Nu blev det inget med Nikons DL serie så idag blev det att inhandla en Canon som motsvarade de specifikationer som jag ville ha. Det blev en Canon G7X Mark II och nu i kvällningen en snabb liten runda för att kolla lite vad den kan prestera utifrån alla artiklar och tester jag läst. Jag kan redan konstatera att den kommer att bli suverän att ha med sig i väskan och en störtskön resekamera då den har ett perfekt zoomomfång (i 35mm världen) på 24-100 och bl. 1.8-2.8 vilket var en viktig parameter i valet av kamera.
Några bilder då??? jodå det blev det :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar