onsdag 1 oktober 2014

Min stad

Sedan jag köpte min X-E2 så har jag mer frekvent kameran med mig. Oftast sitter ett 23/1,4 på som ett allround objektiv. Funkar utmärkt och man blir bättre på att använda ett fast objektiv och röra på fötterna för att få till bilden.

Dagens första bild är i färg, detta för att det är enklare att visa att HÖSTEN ÄR HÄR på det viset än i gråskala ;)

Sedan så var det sista morgonen med arbetet på Alingsåsvägen. Så nu är den öppen för trafik igen och det bör underlätta tidsmässigt på morgonen för min del.

Rivningen av gamla Hestra sjukhem har äntligen tagit fart. Byggnaden har stått ett antal år och förfallit. 

Det gamla huset vid Alingsåsvägen har börjat utsättas för skadegörelse. Nu kan man hoppas att även det huset snart lämnar plats för något annat.

Några bilder från Borås. Först dekorationen på byggnad i Simonsland

"Svarta huset" vid viskan

Pinocchios högra hand

Nya fontänen

Borås högsta byggnad som i folkmun kallas "tetrapacket"

Utfarten till parkeringshuset i centrum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar