tisdag 6 november 2012

Jag fick ett samtal ...

... som fick mig att må jättebra. Det var DN's fantastiske fotograf Jonas Lindkvist som ringde och "bara" ville gratulera till en fantastisk bild jag publicerat på bloggen och som den kreative och hjälpsamma person Jonas är så gav han också sin syn på bilden. Jag blev varm inombords av vårt samtal och kommer leva på detta i flera dagar. Tack Jonas för att Du tog dig tid att ringa.

Jonas bilder har jag beundrat under många år och träffade honom gjorde jag första gången då han ställde ut sina sportbilder på ABECITA konstmuseum förra året. Jonas är fotografen/kreatören som har blicken för det lilla extra, han ser det som ofta inte andra ser och det är jag så avundsjuk på.

Jag kan vart rekommendera ett eller flera besök på Jonas blogg, där skriver han och lägger ut bilder om allt mellan himmel och jord på ett underhållande sätt. Ni märker ganska snart vad Jonas stora avkoppling i livet är.

Detta inlägg är nog det första i min blogg med enbart text, någon gång skall vara den första :). Har alltid haft svårt med att i skrift hitta rätt ord till det jag vill berätta. Men Jonas samtal i kväll gjorde att det var dags för ett undantag eller rättare sagt, ett försök.

Stort tack Jonas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar