söndag 14 augusti 2011

Heldag med Dalsjöfors damlag ...

Igår så blev det många timmars fotograferande då jag gjorde en reportageresa med Dalsjöfors damlag i deras möte med Örebro borta på Behrn arena i damallsvenskan.
Resan tog sin början med samling kl. 7:45 på Borås arena och avslutades på samma plats drygt 14 timmar senare. Trött var man men kul hade man haft :)
Under uppvärmningen innan match så värmde man upp på sedvanligt sätt och då en spelare tappade bollen i backen så bestraffades denna på något sätt, dröm om min förvåning när Klara Lindberg helt plötsligt kommer rusande mot mig med öppna armar och blicken fokuserad på just mig (i den stunden tänkte jag att nu j--lar åker man på en tackling så det står härliga till) när hon kommer allt närmare så börjar hon le och ger mig en bamsekram. Att krama mig var alltså bestraffningen ?!?!. Detta förstod jag inte till en början utan stod mest som ett fån och funderade på vad som hände. Jag har ju fotograferat amerikansk fotboll och var 100-% säker på just en tackling. Rusningen och blicken hade jag ju sett förr.

Matchen då, jo den var kul att se. Dalsjöfors bjöd på bra motstånd och radade upp chans efter chans i början av matchen. Efter 16 minuter så satt där, 0-1 efter en sagolik utspark av målvakten och nuförvärvet Erin Mcloud från Kanada. Efter detta hade Dalsjöfors massor med målchanser. Tyvärr så räddades dessa på mållinjen bl a.
Detta gick man till halvtidsvila med och det såg mycket bra ut.
Örebro kvitterade i andra halvlek efter stark press och det blev också slutresultatet. Bra jobbat av tjejerna och Emily och Erin kommer med stor sannolikhet att göra mycket nytta i Dalsjöfors under höstsäsongen.

Ett litet "reportage bildspel" finns att beskåda om Ni klickar på länken som följer. Detta är ett fåtal av bilderna som togs under dagen.

Länk till "bildgalleriet"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar