torsdag 6 maj 2010

Nu är det bevisat (tycker jag) ...

Bra fotboll kan bara spelas på bra underlag. Alla Ni som var på matchen på Borås arena igår mellan IF Elfsborg och Malmö FF, visst njöt Ni av den fotboll som lagen presterade?? Troligtsvis allsvanskans bästa match hittils.
Sedan kan man självklart spela fotboll (med skiftande kvalitet) på alla underlag. Men då blir det ofta underlaget som sätter nivån för den kvalitet av fotboll man kan prestera och spelarens kvalitéer går förlorade.
Jag förstår att Göteborgslagen vill spela på sin arena Gamla Ullevi men till vilket pris? Pengar in i form av trogna supporters men kvalitetsfotboll ut då man inte kan prestera på underlaget.
Jag ställer mig frågan, Borde inte det vara billigare att se på fotboll på "grusplan" än på ett riktigt underlag?
Nu skall i alla fall Göteborgslagen spela 3 matcher på Gamla Ullevi under en kort period. Själv skall jag bevaka matchen på måndag mellan GAIS 0ch IFK. Med den väderprognosen som gäller idag så ser det inte kul ut för fotbollsälskare, det skall regna i helgen. Matcherna skall (efter diskussioner) spelas på Gamla Ullevi men som sagt, men till vilket pris?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar