söndag 7 februari 2010

Hamnat på sne ...

Vintern är skön och på de flesta vägar så är framkomligheten bra, mycket bra. Men, hur i h--vete kan man ploga 1 meter UTANFÖR vägen ???????

Väl i situationen så stod jag där och funderade på HUR (detta hade gått till och att ta mig upp) Ringde min svåger, alltid lika hjälpsam drog han på sig vinterkläder och styrde ut i skogen till min undsättning.
När jag promenerade omkring där på vägen kom två personer gående och de såg inte det minsta förvånade ut, till min förvåning. "Du är den tredje" säger mannen lugnt med ett leende när han kommer närmare. "Han som plogar vägen här har kört ner alla markeringar och "breddat" vägen alldeles på egen hand". Han tänkte väl "se nu är det lättare om man får möte!!!" , så i h--vete heller. Det behövdes inte ens ett möte.
När vi inspekterade bilen så insåg vi att svågern med sin V50 aldrig skulle fixa att dra upp mig ur diket. Mannen som bodde i närheten och hade bondgård tittade på mig och sa , "jag hämtar traktorn". Vilka underbara hjälpsamma människor det finns.


Lite naturupplevelse hans med i alla fall ;)

2 kommentarer:

  1. Tack för dom orden, känns skönt att det går åt rätt håll trots att jag inte har ordentlig utrustning att jobba med. Jag har ev en ny glugg på gång. Vi får se vad priset blir. ;)

    Mvh Wille

    SvaraRadera
  2. .....och vad lär du dig av detta Jörgen? Jo skaffa traktor! Hälsningar svågern ;-)

    SvaraRadera